Σχολικοί αγώνες 2015-16
Ήδη από την αρχαιότητα, ο αθλητισμός
αποτελεί, ή μάλλον θα έπρεπε να αποτελεί, αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής
μας ζωής. Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι από εμάς, η μόνη περίοδος που πραγματικά
γυμναζόμαστε είναι εκείνη των σχολικών αγώνων.
![]() |
| Χαμόγελα νικώντας ή χάνοντας! |
Τι μας προσφέρει όμως ο αθλητισμός; Γιατί
από παιδιά μας παροτρύνουν να ασχοληθούμε με κάποιο άθλημα; Σύμφωνα με τους
αρχαίους Έλληνες , « νους υγιής εν σώματι υγιει». Σε ελεύθερη μετάφραση ,
πρέπει να καλλιεργείς εκτός από το μυαλό ,και το σώμα σου. Ένα υγιές σώμα δεν
σημαίνει «φουσκωμένο» ,όπως πολλοί πιστεύουν, αλλά ένα υγιές σώμα συνεπάγεται
καλή φυσική κατάσταση η οποία είναι αναγκαία για τη βελτίωση του βιωτικού
επιπέδου του ατόμου. Επίσης , είναι
αποδεδειγμένο πως η άσκηση καταπολεμά το στρες ,ενεργοποιεί τον μεταβολισμό και
αφυπνίζει το νου – όταν υπάρχει . Αλλά ο αθλητισμός έχει αντίκτυπο και στο
πνευματικό επίπεδο του ατόμου. Μέσα από την άσκηση ,ιδίως στα ομαδικά αθλήματα,
προωθείται η συνεργασία και το ομαδικό πνεύμα, καλλιεργείται η ευγενής άμυλα
,ενώ οι νίκες και οι ήττες σκληραγωγούν και πειθαρχούν τον χαρακτήρα.
Με τη σειρά μας λοιπόν, λάβαμε και
εμείς μέρος στους σχολικούς πανελλήνιους που κάθε χρόνο αποτελούν θεσμό για το σχολείο
μας. Τα αθλήματα που απασχόλησαν τους νεαρούς μας αθλητές ήταν το βόλεϊ και το ποδόσφαιρο.
Πιο συγκεκριμένα , η ομάδα που έλαβε μέρος στον πρώτο αγώνα ποδοσφαίρου ο οποίος
διεξήχθη στις 11 Φεβρουαρίου δεν κατάφερε τελικά να προκριθεί στην επόμενη
φάση γνωρίζοντας βαριά ήττα από την ομάδα του Θεσπρωτικού με σκορ 3-0.
Στο βόλεϊ όμως, οι συνθήκες ήταν καλύτερες.
Η ομάδα των αγοριών πέρασε απευθείας στην επόμενη φάση, αφού η αντίστοιχη
γυναικεία ομάδα του Θεσπρωτικού . Τα κορίτσια μας, όπως και πέρυσι , κατέκτησαν
τη νίκη, ΄΄παίρνοντας΄΄ και δύο σετ με συντριπτικό σκορ. Προκρίθηκαν επομένως
και οι δυο ομάδες μας στο βόλεϊ.
![]() |
| Συγκεντρωμένοι στο παιχνίδι! |
Αν και ήμασταν όλοι περισσότερο σίγουροι και αισιόδοξοι για τα κορίτσια μας,
εξαιτίας των εντατικών και συνεχών προπονήσεων που είχαν προηγηθεί, αυτοί που τελικά
έβγαλαν ασπροπρόσωπο το σχολείο μας ήταν τα αγόρια.
Οι αθλητές μας μπήκαν νωθρά, επέτρεψαν στους αντιπάλους να μείνουν κοντά
στο σκορ και να είναι και μπροστά σε ορισμένα σημεία του σετ, κυρίως εξαιτίας της
σειράς λαθών που έκαναν. Το σετ έφτασε στην κόψη του ξυραφιού! Οι ομάδες πήγαιναν
πόντο-πόντο. Πλέον ήταν θέμα συγκέντρωσης και ψυχραιμίας. Καμιά ομάδα δεν άφηνε
περιθώρια στην άλλη να προηγηθεί, μέχρι που η ομάδα μας αποφάσισε να πάρει το ρίσκο
με το σκορ ισόπαλο και δικαιώθηκε! Ένας πόντος με καρφί και ένας με δυνατό σέρβις
που κατέληξε σε άσσο. Αυτό ήταν! 1-0 σετ για την ομάδα μας! Ξέσπασμα από τους παίχτες
και έξαλλοι πανηγυρισμοί από τα κορίτσια μας, τα οποία καθ’ολη τη διάρκεια του αγώνα,
υποστήριζαν με τη φωνή και τα γιουχαρίσματα τους τα αγόρια. Το δεύτερο σετ, έφτασε.
Η ομάδα του σχολείου μας είχε πλέον το πάνω χέρι του παιχνιδιού και η αγωνία είχε
κορυφωθεί. Όταν το σκορ απέκτησε μεγάλη διάφορα με τα αγόρια μας να προηγούνται,
ο αγώνας έφτασε στο τέλος του με το λύκειο Λούρου να κατακτά τόσο τη νίκη όσο
και το κοινό που παρευρισκόταν εκεί.
Ο επόμενος και τελευταίος αγώνας
για την αντρική μας ομάδα, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22/2 με αντιπάλους το 1ο
ΓΕΛ Πρέβεζας. Ήταν γνωστό από την αρχή πως η ομάδα μας δε θα κέρδιζε, αφού οι παίχτες
του σχολείου της Πρέβεζας, αγωνίζονται επαγγελματικά στον Φιλαθλητικό Σύλλογο Πρέβεζας.
Επομένως, το ματς αυτό αποτελούσε καθαρά «χαβαλέ» για μας, αφού είχαμε φτάσει εκεί
που θέλαμε, στον τελικό, και ήμασταν περήφανοι γι αυτό.
![]() |
| Η προσπάθεια μετράει! |
Κάπως έτσι λοιπόν, τέλειωσαν για μας και οι φετινοί σχολικοί αγώνες. Όπως
κάθε χρόνο, το χαρήκαμε πολύ και ανυπομονούμε για εκείνους της επόμενης χρόνιας.
Σίγουρα, όταν η αναγγελία για την έναρξη των αγώνων φτάσει, κανείς δε σκέφτεται
να πάρει μέρος, επειδή θέλει να γυμναστεί. Τα κίνητρα είναι άλλα: Η ‘’μάζωξη’’ στις
προπονήσεις, τα αστεία, τα πειράγματα, η αδρεναλίνη την ώρα του παιχνιδιού, η υποστήριξη
από τις κερκίδες, το δέσιμο ανάμεσα στους συμπαίκτες, η γνωριμία με τους μαθητές
άλλων σχολείων, τα γέλια και οι χαρές σε μια νίκη ή η στενοχώρια και οι παρηγοριές
σε μια ήττα, είναι αυτά που προσελκύουν τους μαθητές να συμμετάσχουν και να γίνουν
και αυτοί μέλη μιας ομάδας, μια οικογένειας.
Παναγιώτα Διαμάντη- Γεωργία Γκλιάτη



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου